Hur hittar man duktiga medarbetare när det är svårt att hitta någon alls? De flesta företag vi har kontakt med uppger att deras största utmaning är att rekrytera i den omfattning som är nödvändig. Vi tror att nyckeln till nya medarbetare är att hitta deras drivkraft och motivation.

Varumärkets betydelse på mitt CV

Starka varumärken är viktiga plattformar i karriären. Google är säkert en bra arbetsgivare men när 24 000 universitets- och högskolestudenter röstar på företaget som sin framtida drömarbetsgivare beror det förmodligen inte på faktorer som bra lön och årskort på Friskis & Svettis.

Laboratorium för ditt arbetsgivarvarumärke

Om dina potentiella medarbetare mer eller mindre kan välja och vraka bland erbjudanden är det givetvis viktigt att du funderar över just dina ”unique selling points”. Alla företag med tillväxtambitioner måste arbeta med sin identitet och engagera samtliga medarbetare i företagets varumärkeslöften.

Läs mer!